District 9 a Gamer

07.10.2009 11:53

Nedávno jsem v kině viděl dva výše uvedené filmy, které mi způsobily celkem fajn filmový zážitek. Oba filmy jsou sci-fi, a já sci-fi rád.

District 9 mě nadchl svým pojetím a novátorským pohledem na tématiku mimozemšťanů, hlavně první půlka filmu, pojatá jako dokumentární pořad o zakotvení vesmírné lodi cizáků před 20 lety kdesi nad africkým městem. Při sledování této části filmu jsem si připadal opravdu jako bych koukal na večerní zprávy a z hrůzou si představoval, co se to ve světě proboha děje :) Ve filmu je dost drsným způsobem ukázáno, jak je pro "vládu" neskutečně jednoduché zavrhnout život jednotlivce kvůli získání moci a přístupu k novým technologiím, čímž se dostaneme ke druhé půlce filmu, kde se už předvádí spíše akční složka, ale pořád je to neskutečně napínavé a svěží a čekáte, jak to dopadne. Drobný meziplanetární rasismus v některých scénách pobaví, ale přesto je pořád pěkně drsnej. Pokud máte aspoň trochu rádí sci-fi, doporučuji vidět, ale klidně stačí doma na TV či monitoru, protože se nejedná o film, ve kterém by šlo zase až tak o efekty.

csfd.cz / official web / district 9 game / official trailer / official trailer 2

 

Gamer by se také dal zhlédnout v poklidu domácího prostředí, ale jsem rád, že jsem jej viděl v kině. Musím říct, že od tohoto filmu jsem moc neočekával, a o to víc jsem byl u závěrečných titulků překvapen. Hoďka a půl svěží akce, při které se nejednou zamyslíte, jakým morálním problémům nás všemožné technologické vychytávky mohou vystavit. Nejvíc se mi však líbil hlavní hrdina filmu - obviněný a odsouzený na smrt, s možností získat si svobodu hraním válečné hry, ve které je řízen jiným člověkem z virtuálního prostředí. Konečně hrdina s velkým "H", který se s ničím nesere, a právě díky tomu má film skvělý spád a vyvaroval se klasickým filmovým klišé, která by možná udělala zápletku zajímavější, ale v konečném důsledku určitě stupidnější. Po dlouhé době jsem tak odcházel z kina s pocitem, že to nejen nebyly vyhozené peníze, ale že to fakt stálo za to :)

csfd.cz / official web / official trailer

Komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.